In de strijd tegen het martelen of executies heeft Amnesty een nieuw wapen: SMS. Via SMS kunnen sneller dan ooit protesten worden verzameld. Meedoen? Deelnemers aan de SMS-actie krijgen naar verwachting elke twee weken een SMS bericht over iemand die gemarteld dreigt te worden. Door dit SMS-bericht met 'ja' terug te sturen protesteert u tegen de marteling. Wij sturen uw protest door. Meedoen is makkelijk.

Doe mee met Amnesty’s sms acties en help mensen in direct gevaar.

Amnesty stuurt een sms-actie uit als iemand in groot gevaar is. Bijvoorbeeld als een mensenrechtenactivist wordt bedreigd of een executie wordt verwacht. Als deelnemer ontvang je dan een sms-bericht. Je hoeft slechts 'JA' terug te sms’en om de petitie te ondertekenen. Amnesty verzamelt alle berichten en tekent namens alle deelnemers protest aan bij de autoriteiten van het betreffende land. We sturen je ongeveer twee keer per maand een actie. De kosten voor deelname bedragen ca. € 1,- per maand. Klik hier om je voor SMS actie aan te melden.