Groep 285 is opgericht in 1986. De werkgroep heeft 7 actieve kernleden en enkele leden die hand- en spandiensten verlenen, bijv. brieven rondbrengen, meehelpen met het opzetten van een kraam, maken van affiches, etc. De jaarlijkse boekenmarkt is in 2016 stopgezet daar de verkoop van boeken in de laatste jaren na aftrek van kosten te weinig opbracht. Amnesty Raalte kon eerder ook geen gratis bergruimte voor de boeken meer vinden toen de bergruimte waarvan Amnesty Raalte gratis gebruik mocht maken, een andere bestemming kreeg.

Als je lid wilt worden van de werkgroep of je wilt in Raalte wat voor Amnesty International doen, neem dan kontakt op met Herma via haar adres, telefoon 358929, of via het Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. .

Amnesty Raalte vergadert eenmaal per kwartaal en bereidt daarin ook acties voor. Daarnaast vinden er ook actievergaderingen van de subgroepen plaats.