toespraken Veteranendiner

Op de muur bij de trapopgang in de hal van het gemeentehuis van Raalte staat het eerste artikel uit de Grondwet.

Tijdens de viering van het 25 jarig bestaan van Amnesty Raalte in 2011 heeft de op 28 maart 2014 overleden voorzitter van Amnesty Raalte, Annelies van de Grift, met andere werkgroepleden burgemeester Zoon gesproken en zij deden toen de suggestie om naar het voorbeeld van een andere gemeente het eerste artikel van de Grondwet in de hal van het gemeentehuis in Raalte op de muur te plaatsen.

Burgemeester Zoon heeft hierover met andere bestuurders gesproken. Het resultaat van deze besprekingen is dat dit artikel op de muur is aangebracht en nu voor iedereen die de hal binnengaat, niet onopgemerkt kan blijven. Het belangrijke artikel bij de trapopgang is tijdens de goed bezochte veteranenontbijt op zaterdag 22 juni 2013 onthuld. Daarbij is een afvaardiging van Amnesty Raalte uitgenodigd.

Zowel de voorzitter van Amnesty Raalte, Annelies van de Grift, als de burgemeester Piet Zoon hielden daarbij een toespraak. In hun toespraken benadrukten beiden het belang van het eerste artikel uit de Grondwet.